Hoe onderhandelen met creditcardmaatschappijen?

Neem voordat u formele onderhandelingen start
Neem voordat u formele onderhandelingen start, contact op met de creditcardmaatschappij en vraag met wie u moet spreken om tot een schikking te komen.

Wanneer u een aanzienlijk bedrag aan creditcardschuld opbouwt en het overweldigend wordt, moet u met de creditcardmaatschappij samenwerken om een oplossing te vinden. Wanneer een bank uw onvermogen om te betalen erkent, verschuift hun focus van het genereren van winst naar het terugverdienen van verliezen. Deze verschuiving kan u de mogelijkheid bieden om met de creditcardmaatschappij te onderhandelen om uw schuld te vereffenen zonder het volledige saldo terug te betalen. Als u zich niet op uw gemak voelt om alleen te onderhandelen, kunt u professionele hulp inhuren (bijv. schuldsaneringsbedrijven, kredietadviseurs of advocaten). Voordat u gaat onderhandelen, moet u zich goed voorbereiden. Als de onderhandelingen zijn afgerond, moet u uw overeenkomst schriftelijk vastleggen.

Deel 1 van 4: uw situatie begrijpen

  1. 1
    Beoordeel uw creditcardschuldsituatie. Hoewel het misschien achterhaald lijkt, hebben creditcardmaatschappijen meer kans om te vereffenen wanneer de schulden groot zijn. Aangezien creditcardschuld ongedekt is, erkennen ze de kans dat ze niets terugkrijgen als u faillissement aanvraagt of de schuld negeert. Wanneer creditcardschulden kleiner zijn, zweeft faillissement niet over de zaak en is het gemakkelijker voor u om het volledige bedrag dat u verschuldigd bent terug te betalen.
  2. 2
    Ken de algemeen aanvaarde normen van creditcardonderhandelingen. Creditcardmaatschappijen verrekenen schulden regelmatig volgens algemeen aanvaarde regelingen. Hoewel het niet onmogelijk is om over een meer unieke schikking te onderhandelen, kan het moeilijk zijn. De meeste creditcardmaatschappijen regelen op de volgende manieren:
    • Betalingsdata verplaatsen
    • De rente verlagen
    • Betalingskortingen
    • Verdraagzaamheid (tijdelijk geen betalingen doen)
    • Forfaitaire betalingen, een eenmalige betaling in ruil voor de kwijtschelding van schulden van de creditcardmaatschappij credit
    • Terugbetalingsplannen, die meestal gebaseerd zijn op uw inkomsten en uitgaven
  3. 3
    Bepaal welk type onderhandeling waarschijnlijk zal plaatsvinden. Onderhandelingen kunnen vele vormen aannemen en elke vorm heeft invloed op de manier waarop u onderhandelt. Als u slechts één creditcard heeft bij dit specifieke bedrijf waarmee u wilt onderhandelen, zal het waarschijnlijk een eenmalige onderhandeling zijn waarbij u nooit meer contact met het bedrijf hoeft te hebben zodra de schikking is bereikt en vervuld. Als u echter meer dan één creditcard bij dit bedrijf heeft, of als de schikking die u bereikt een langdurige relatie met het bedrijf tot stand zal brengen, moet u mogelijk anders onderhandelen. Als u weet welk type onderhandeling waarschijnlijk zal plaatsvinden, kunt u bepalen hoe u de onderhandeling moet benaderen.
    • Als de onderhandeling bijvoorbeeld waarschijnlijk eenmalig is, kunt u misschien agressiever onderhandelen, wat op zijn beurt de relaties kan schaden. Als u echter opnieuw met de creditcardmaatschappij moet werken, wilt u misschien niet agressief zijn en die relaties schaden. Denk aan deze dingen terwijl u uw onderhandelingstactieken beoordeelt.
  4. 4
    Analyseer het soort conflict waarmee u te maken krijgt. Tijdens de meeste onderhandelingen ontstaan conflicten op twee verschillende manieren. Ten eerste ontstaan er overeenkomstconflicten wanneer uw positie in direct conflict is met de overtuigingen en meningen van de creditcardmaatschappij. Ten tweede ontstaan conflicten over de verdeling van middelen wanneer twee partijen het niet eens kunnen worden over hoe iets zal worden opgesplitst. Tijdens sommige onderhandelingen zie je misschien maar één type conflict, terwijl je bij andere misschien een combinatie van beide hebt. Als u begrijpt hoe conflicten ontstaan en de vorm die ze aannemen, kunt u uw onderhandelingstactieken voorbereiden en focussen. In de context van creditcardschulden kunnen dit soort conflicten op de volgende manieren ontstaan:
    • Er kunnen overeenkomstconflicten ontstaan wanneer u denkt dat uw betalingsdatum moet worden uitgesteld, maar de creditcardmaatschappij heeft een beleid om dit niet te doen.
    • Er kunnen conflicten over de toewijzing van middelen ontstaan wanneer u van mening bent dat de schuld voor een bepaald bedrag in dollars moet worden afgewikkeld zonder rente, terwijl de creditcardmaatschappij van mening is dat u meer moet betalen om uw schuld af te lossen, inclusief rente.
    Schuldenvereffeningsmaatschappijen onderhandelen namens u in een poging uw creditcardschuld voor minder
    Schuldenvereffeningsmaatschappijen onderhandelen namens u in een poging uw creditcardschuld voor minder dan het volledige bedrag te vereffenen.
  5. 5
    Bedenk wat de onderhandeling voor u betekent. Vraag jezelf af of je wordt onderhandeld omdat het moet of omdat je een kans ziet. Als u onderhandelt omdat het moet, heeft u waarschijnlijk minder macht tijdens het onderhandelingsproces. Aan de andere kant, als je onderhandelt omdat je een kans ziet, heb je misschien meer macht aan tafel en ben je misschien bereid om weg te lopen zonder een overeenkomst.
    • Als u bijvoorbeeld onderhandelt over een verlaagd rentetarief omdat u hoorde over het tarief van een vriend op dezelfde creditcard, onderhandelt u omdat u een kans ziet. In dit scenario kun je agressiever zijn en minder toegeven, omdat je niet de druk voelt om tot een akkoord te komen.
    • Als u echter onderhandelt over een forfaitaire schikking omdat u geen creditcardbetalingen meer kunt doen, onderhandelt u hoogstwaarschijnlijk uit noodzaak. Hier moet u mogelijk meer toegeven aan de creditcardmaatschappij omdat u zich verplicht voelt om tot een overeenkomst te komen.
  6. 6
    Bedenk een beste alternatief voor een onderhandelde overeenkomst (BATNA). U moet mogelijke schikkingen afwegen tegen de alternatieven om geen overeenstemming te bereiken met de creditcardmaatschappij. Vraag uzelf af wat uw beste optie is als u niet tot een schikking komt. Het beste alternatief dat je kunt bedenken heet je BATNA. Als u bijvoorbeeld niet tot een regeling komt over uw creditcardschuld, kunt u faillissement aanvragen of een lening aangaan om de schuld af te betalen. Deze alternatieven zijn mogelijke BATNA's.
    • De waarde van uw BATNA zal u helpen bij het bepalen van uw reserveringsprijs, wat het hoogste is dat u zou betalen, of het minste dat u zou nemen, om een deal te sluiten tijdens onderhandelingen. Als uw BATNA bijvoorbeeld faillissement aanvraagt, moeten de kosten van faillissement worden bepaald. Stel dat de kosten 7460€ zijn plus het verlies van bepaalde activa (bijv. auto's en huizen).
    • Zodra u de kosten van uw BATNA kent, kunt u eventuele schikkingsaanbiedingen ermee vergelijken. U dient een schikking te treffen zolang deze beter is dan uw BATNA. Als een aanbod tot schikking u echter in een slechtere positie brengt dan wanneer u uw BATNA zou accepteren, moet u er niet mee instemmen. Als de creditcardmaatschappij bijvoorbeeld aanbiedt om uw schuld af te lossen, maar u in ruil daarvoor 11200€ moet betalen en uw huis moet opgeven, kunt u weglopen en uw BATNA implementeren.
  7. 7
    Wees creatief bij het bedenken van oplossingen. Hoe meer opties je samenstelt tijdens de voorbereiding, hoe meer opties je hebt tijdens het onderhandelingsproces. Hoewel de meeste creditcardmaatschappijen vasthouden aan traditionele afwikkelingsmethoden (bijv. forfaitaire betalingen en terugbetalingsplannen), moet u zich niet tot deze methoden beperken. Het doel van elke onderhandeling is om een deal te vinden die beide partijen ten goede komt. Hier wil je voor zo min mogelijk je schuld aflossen en de creditcardmaatschappij wil zoveel mogelijk geld terugkrijgen.
    • Schrijf zoveel ideeën op als je kunt bedenken. Maak je geen zorgen of de creditcardmaatschappij het waarschijnlijk zal accepteren, of dat je het idee gek vindt. Denk bij het overwegen van ideeën zowel aan uw belangen als aan de belangen van de creditcardmaatschappij.
    • Als het bijvoorbeeld uw interesse is om creditcardschulden te verlichten, overweeg dan unieke manieren om dat te doen. Uiteraard kunt u contant betalen, maar misschien kunt u ook met onroerend goed of diensten betalen (bijv. extra auto's of huizen die u heeft, of misschien kunt u voor de creditcardmaatschappij werken om uw schuld terug te betalen als u een vaardigheid heeft die zij nodig hebben).
  8. 8
    Vraag jezelf af wie erbij betrokken moet worden. Zorg ervoor dat u de namen kent van medewerkers van creditcardmaatschappijen die bevoegd zijn om te onderhandelen en bindende beslissingen te nemen over uw schuld. Vermijd onderhandeling met werknemers op laag niveau die goedkeuring van managers moeten krijgen. Vaak weten deze medewerkers niet wat wel en niet gepast is, en kunt u uw tijd verspillen.
    • Neem voordat u formele onderhandelingen start, contact op met de creditcardmaatschappij en vraag met wie u moet spreken om tot een schikking te komen. Praat kort met ze en zorg dat ze bevoegd zijn om beslissingen te nemen. Als dat zo is, vraag dan hun contactgegevens zodat u een tijd kunt afspreken om te onderhandelen nadat u zich hebt voorbereid.
  9. 9
    Denk aan tijdgebrek. Hoe langer de onderhandelingen duren, hoe meer uw schuld kan oplopen en hoe meer uw kredietwaardigheid negatief kan worden beïnvloed. Als u een advocaat heeft ingehuurd om u te helpen, kunnen hun juridische kosten stijgen naarmate er meer tijd wordt besteed aan het onderhandelen. Neem deze gedachten mee in je voorbereiding. Als u bijvoorbeeld denkt dat onderhandelingen lang zullen duren, vraag dan vooraf de creditcardmaatschappij om uw account te bevriezen, zodat u tijdens de onderhandelingsperiode geen extra schulden maakt. Zorg er daarnaast voor dat uw advocaat ijverig te werk gaat, zodat u onnodige juridische kosten vermijdt.

Deel 2 van 4: hulp inhuren

  1. 1
    Neem contact op met een kredietadviseur. Als u op uw hoede bent om een schuldenregelingsbedrijf in te huren, overweeg dan om met een gerenommeerde kredietadviseur te praten. Deze personen zullen uw volledige financiële situatie bespreken in een poging u te helpen bij het budgetteren en beheren van schulden. Kredietadviseurs kunnen u ook educatief materiaal en workshops aanbieden. De meeste eerste consulten duren ongeveer een uur en u heeft meestal de mogelijkheid om indien nodig een vervolg te geven.
    • Om een gerenommeerde kredietadviseur te vinden, gaat u naar de website van het US Trustee Program en kiest u uit hun lijst met door de overheid goedgekeurde organisaties.
    Wanneer u een aanzienlijk bedrag aan creditcardschuld opbouwt
    Wanneer u een aanzienlijk bedrag aan creditcardschuld opbouwt en het overweldigend wordt, moet u met de creditcardmaatschappij samenwerken om een oplossing te vinden.
  2. 2
    Huur een advocaat in. Als u te maken heeft met grote schulden en mogelijk illegale incassopraktijken, kunt u overwegen een advocaat in te huren om u te helpen onderhandelen. Als opgeleide professionals weten advocaten die gespecialiseerd zijn in creditcardschulden en incasso's met wie ze moeten praten en hoe ze met hen moeten praten. Zij helpen u bij het voorbereiden, onderhandelen en afronden van een schikking. Vraag uw vrienden en familie om aanbevelingen om een advocaat in te huren.
    • Als u geen kwaliteitsaanbeveling kunt krijgen, neem dan contact op met de verwijzingsdienst voor advocaten van uw plaatselijke orde van advocaten. Na het beantwoorden van enkele vragen over uw juridisch probleem, wordt u in contact gebracht met verschillende gekwalificeerde advocaten in uw regio.
  3. 3
    Onderzoek schuldenregeling bedrijven. Schuldenvereffeningsmaatschappijen onderhandelen namens u in een poging uw creditcardschuld voor minder dan het volledige bedrag te vereffenen. Zorg ervoor dat u uw onderzoek doet voordat u een bepaald bedrijf inhuurt. Neem eerst contact op met uw openbare aanklager en de plaatselijke instantie voor consumentenbescherming om te vragen naar de reputatie van het bedrijf. Deze entiteiten helpen u te bepalen of het bedrijf waar u naar kijkt betrouwbaar en betrouwbaar is. Voer daarnaast een eenvoudige zoekopdracht op internet uit door de naam van het bedrijf plus het woord 'klachten' in te typen. Lees wat andere mensen over het bedrijf zeggen.
    • Als u besluit een schuldenregelingsbedrijf in te huren, brengen zij u een vergoeding in rekening voor hun diensten, waaronder het aanhouden van een rekening voor het schikkingsgeld. Het andere deel van de vergoeding wordt berekend als een percentage van het bedrag dat u bespaart vanwege de afwikkeling.
  4. 4
    Bekijk de risico's die verbonden zijn aan bedrijven voor schuldenregeling. Hoewel het inhuren van een schuldenregelingsbedrijf een gemakkelijke keuze lijkt, zijn er risico's. Deze bedrijven eisen bijvoorbeeld vaak dat u maandelijks geld opzij zet, gedurende maximaal 36 maanden, op een speciale rekening die wordt beheerd door een derde partij. Voor veel mensen kan het moeilijk zijn om dit soort geld zo lang opzij te zetten. Bovendien is er geen garantie dat het bedrijf voor schuldenregeling in staat zal zijn om met succes over een schikking te onderhandelen. Om te proberen wat geld voor hun werk te krijgen, kunnen ze genoegen nemen met veel minder dan je zou willen. Bovendien vragen deze bedrijven u vaak om te stoppen met het doen van reguliere creditcardbetalingen, wat een negatief effect zal hebben op uw krediet rapport.
    • Voordat u een bedrijf voor schuldenregeling inhuurt, moet u ervoor zorgen dat u de risico's kunt minimaliseren door goed te budgetteren en een redelijke regeling te eisen.
  5. 5
    Vermijd oplichting. Sommige bedrijven voor schuldenregeling voeren illegale praktijken uit om te proberen geld van u te krijgen. Doe geen zaken met bedrijven die:
    • Kosten in rekening brengen voordat ze uw zaak regelen
    • Gegarandeerd succes
    • Beloof dat incassobureaus en advocaten geen contact meer met u zullen opnemen
    • Garandeer het soort deal dat ze kunnen krijgen (ze nemen bijvoorbeeld genoegen met vijf cent op de dollar)

Deel 3 van 4: onderhandelen met de creditcardmaatschappij

  1. 1
    Bepaal waar en hoe u gaat onderhandelen. De meeste creditcardmaatschappijen zullen telefonisch willen onderhandelen, tenzij u zich op een gunstige locatie bevindt waar hun kantoren zijn. Onderhandelingen op afstand hebben vaak de voorkeur wanneer twee partijen elkaar niet mogen, terwijl persoonlijke onderhandelingen nuttig zijn wanneer partijen elkaar niet kennen.
    • Als u en de creditcardmaatschappij hebben besloten om face-to-face te onderhandelen, moet u uitzoeken waar de onderhandelingen zullen plaatsvinden. Als je een advocaat hebt ingehuurd, willen ze misschien op hun kantoor onderhandelen. Dit kan een machtsspel zijn dat bedoeld is om de creditcardmaatschappij te beïnvloeden en te rammelen.
    • Echter, vooral als u namens uzelf onderhandelt, moet u mogelijk de creditcardmaatschappij op hun eigen kantoor ontmoeten. Dit is misschien geen slechte zaak, omdat je zo een idee krijgt van waar ze werken en de cultuur waarin ze werken. Deze informatie kan vervolgens worden gebruikt om u te helpen onderhandelen.
    • Ga indien mogelijk met een advocaat naar persoonlijke ontmoetingen om er zeker van te zijn dat uw rechten worden beschermd en dat de creditcardmaatschappij weet dat u serieus een deal wilt sluiten.
  2. 2
    Blijf relatief rustig tijdens de onderhandelingen. Stilte kan vaak in je voordeel worden gebruikt. De meeste mensen zullen dode lucht proberen te vullen door te praten en door te praten. Dit zal er vaak toe leiden dat de creditcardmaatschappij informatie prijsgeeft die voordelig voor u is. Stel in plaats van doelloos te praten gerichte vragen om informatie te verzamelen die u kan helpen bij het vinden van een oplossing.
    De meeste creditcardmaatschappijen verrekenen op de volgende manieren
    De meeste creditcardmaatschappijen verrekenen op de volgende manieren: Forfaitaire betalingen, dit is een eenmalige betaling in ruil voor kwijtschelding van schulden van de creditcardmaatschappij.
  3. 3
    Neem emotioneel deel aan de onderhandelingen. Wanneer de creditcardmaatschappij iets zegt waar u het niet mee eens bent, kijk dan walgend en beledigd. Deze acties zullen indruk maken op het bedrijf dat u niet bereid bent om te spelen en dat u een redelijke oplossing nodig heeft. Bovendien, als u een groot probleem maakt van problemen waar u niet per se om geeft, kunt u de creditcardmaatschappij in verwarring brengen en ze later toegeven zonder veel op te geven.
  4. 4
    Doe een self-serving eerste bod. Hoewel je misschien denkt dat het voordelig is om de creditcardmaatschappij het eerste bod te laten doen, is dit niet altijd het geval. In feite is het eerste bod meestal het brandpunt (ook bekend als anker) van de rest van de onderhandelingen, dus wanneer u het eerste bod doet, bepaalt u feitelijk hoe de onderhandeling verloopt. Als het eerste bod dat u doet echter niet goed geïnformeerd is, kunt u de creditcardmaatschappij vervreemden en het risico lopen helemaal niet tot een schikking te komen.
    • Als u van plan bent om het eerste bod te doen, doe dan een bod dat kan worden ondersteund met voldoende ondersteunend bewijs. Als u dit doet, kunt u bepalen wat er daarna gebeurt.
  5. 5
    Presenteer meerdere opties aan uw tegenpartij. Bied de creditcardmaatschappij keuzes aan. Door dit te doen, leer je wat de andere kant waardeert. Op basis van de reactie die je op elke aanbieding krijgt, kun je ze door elkaar schudden en nieuwe opties weggooien. Uw flexibiliteit zal ook worden gezien als een teken van goede wil.
    • Bied bijvoorbeeld een afkoopsom en een respijtmogelijkheid aan. Als de creditcardmaatschappij de verdraagzaamheidsoptie niet leuk vindt, gooi deze dan weg en bied een terugbetalingsplan aan. In deze eenvoudige reeks gebeurtenissen hebt u laten zien dat u flexibel bent terwijl u leert dat de creditcardmaatschappij echt snel wat geld wil hebben (omdat verdraagzaamheid zou vereisen dat ze de rekening voor een bepaalde periode bevriezen voordat ze ooit geld ontvangen).
  6. 6
    Houd je grond vast. Blijf naarmate de onderhandelingen vordert, kwalitatief goede tegenaanbiedingen doen zonder al te veel op te geven. Als de creditcardmaatschappij het eerste bod doet, overweeg dan om tegen te gaan met wat sowieso uw eerste bod zou zijn geweest. Dit zal u helpen het anker van de eerste aanbieding te vermijden.
  7. 7
    Probeer je hand te laten zien. Als u problemen ondervindt bij het vinden van een oplossing, kunt u overwegen de creditcardmaatschappij te vertellen wat uw BATNA is. Zeg echter niet zomaar 'dit is mijn beste alternatief'. Vertel in plaats daarvan de creditcardmaatschappij dat u naar andere opties kijkt, maar dat u graag tot een overeenkomst wilt komen. In de context van de creditcardmaatschappij kan dit ongelooflijk overtuigend zijn wanneer uw BATNA failliet is.
    • Dit is het geval omdat, als u faillissement aanvraagt en de creditcardschuld ongedekt is, de creditcardmaatschappij mogelijk geen van hun verliezen terugkrijgt als de faillissementsrechtbank die specifieke schuld kwijtscheldt. Als u de creditcardmaatschappij vertelt dat u op het punt staat failliet te gaan, zullen zij meestal ijverig werken om een beetje geld van u terug te krijgen.
  8. 8
    Vermijd het accepteren van het eerste aanbod. Zelfs als het eerste aanbod van de creditcardmaatschappij goed is, accepteer het dan niet zomaar. Kijk welke concessies gedaan kunnen worden en kom zo nodig terug op hun eerste bod.
Een beschrijving van hoe de creditcardmaatschappij de schuld zal rapporteren aan kredietinformatiebureaus
Een beschrijving van hoe de creditcardmaatschappij de schuld zal rapporteren aan kredietinformatiebureaus.

Deel 4 van 4: de overeenkomst formaliseren

  1. 1
    Bepaal wie de overeenkomst zal schrijven. Als u en de creditcardmaatschappij overeenstemming bereiken, zoek dan uit wie dit schriftelijk zal formaliseren. In het algemeen, vooral als u de hulp van een advocaat heeft, wilt u verantwoordelijk zijn voor het opstellen. Wanneer u opstelt, bepaalt u de voorwaarden en de taal van de overeenkomst.
    • Echter, grote credit card bedrijven zullen vormen en sjablonen die ze gebruiken. Zij kunnen u vragen akkoord te gaan met de taal die zij al jaren gebruiken. Als u niet wordt vertegenwoordigd door een advocaat, is dit misschien uw enige optie.
  2. 2
    Beschrijf de voorwaarden van uw overeenkomst. Als u in staat bent om de overeenkomst op te stellen, zorg er dan voor dat u alles opneemt wat tijdens de onderhandelingen is besproken. Laat geen details weg, hoe klein ook. In het algemeen moet uw overeenkomst ten minste het volgende omvatten:
    • Het bedrag van uw overeenkomst (bijvoorbeeld hoeveel u moet betalen en hoeveel schuld wordt kwijtgescholden in ruil voor uw betaling).
    • Eventuele deadlines voor forfaitaire betalingen en terugbetalingsplannen.
    • Een beschrijving van de schuld die wordt kwijtgescholden en een ondubbelzinnige verklaring dat de overeenkomst, indien uitgevoerd, die schuld volledig en volledig zal kwijtschelden.
    • Een beschrijving van hoe de creditcardmaatschappij de schuld meldt aan kredietinformatiebureaus. Deze taal kan van invloed zijn op uw kredietrapport en hopelijk moet u de creditcardmaatschappij ertoe brengen om te verklaren dat het "betaald" is in plaats van "te laat betaald" of "vereffend".
  3. 3
    Laat ruimte voor handtekeningen. Zorg ervoor dat u aan het einde van de overeenkomst ruimte laat voor elke partij om de overeenkomst te ondertekenen en te dateren. Er moet ruimte zijn voor elke partij om hun naam af te drukken, hun naam te ondertekenen en de datum te schrijven waarop het is ondertekend.
  4. 4
    Voer de overeenkomst uit. Als laatste stap moet u de creditcardmaatschappij de overeenkomst laten ondertekenen. Zorg ervoor dat degene die het tekent de bevoegdheid heeft om dit te doen en bind het bedrijf. U moet ook de overeenkomst ondertekenen om deze te kunnen uitvoeren.
    • Realiseer je dat, hoewel de schuld ongedekt is, creditcardmaatschappijen nog steeds kunnen aanklagen, een vonnis kunnen krijgen en gratis activa kunnen nemen om van toepassing te zijn op de schuld aan hen.

Vragen en antwoorden

  • Kan een creditcardmaatschappij "denigrerend" op een kredietrapport verwijderen als het saldo is afbetaald?
    Ja.
  • Kunnen crediteuren afwijkende opmerkingen uit het kredietrapport verwijderen nadat het bedrag is betaald?
    Ja.
Onbeantwoorde vragen
  • Kan een creditcardmaatschappij geld krijgen of beslag leggen op een SEP-pensioenrekening in een situatie waarin de debiteur niet in staat is om creditcardschuld te betalen?

Comments (1)

  • bethany99
    Dit gaf me de informatie die ik nodig had om me uit de schulden te helpen.
Juridische disclaimer De inhoud van dit artikel is voor uw algemene informatie en is niet bedoeld als vervanging voor professioneel recht of financieel advies. Het is ook niet bedoeld om door gebruikers op te vertrouwen bij het nemen van investeringsbeslissingen.
Deze site gebruikt cookies om het verkeer te analyseren en om advertenties te personaliseren. Als u ermee doorgaat deze site te gebruiken, stemt u in met het gebruik van cookies. Ga voor meer informatie naar ons privacybeleid.
FacebookTwitterInstagramPinterestLinkedInGoogle+YoutubeRedditDribbbleBehanceGithubCodePenWhatsappEmail